Toko Sukan Supermarkt

Toko Sukan Supermarkt

Toko Sukan Supermarkt

De dierbaarste herinnering aan het opgroeien was een winkel die weinig anders dan een goede uniciteit verkocht. Met recht zou je kunnen zeggen dat de schappen zo vol waren met één product dat het moeilijk was om te winkelen met weinig kleren aan. De winkel achter zo'n klein formaat was een wereld apart en vaak een bron van inspiratie.

Bij botsingen met de reuzen op buitenlandse markten werden de kleine retailers in Indonesië gedwongen open te staan ​​voor de wereldeconomie en men kan ze niet genoeg verwijten dat ze selectie en een nooit eindigende blik op de rest van de wereldretailmarkt hebben overgenomen. Op dit moment denken de grote spelers dat hun prijs hoger is dan goedkoper en kunnen ze de kleinere retailers verslaan op kwaliteit. Ook zij volgen hun assortiment met uitwisselbare categorieën. Om het anders te zeggen, het is eenvoudige marketing, maar het werkt en het werkt voor iedereen die volgt.

Bijvoorbeeld; in mijn land, Indonesië, hebben we veel retailers van alle grote soorten pennen, zoals Square, Flat top, quill, fat, rubber, klarif, Dewalt, Cross, plastic, BIC, enz. Maar aan het einde van dit alles er zijn winkels die producten voor minder verkopen. Enkele voorbeelden zijn scholen, ziekenhuizen, universiteiten, pantry, beauty, sportartikelen, alcohol etc, die bekend zijn onder merken als ezinez en melod. De winkel zelf is een kleine ruimte en heeft soms meer nodig dan een persoon zich kan veroorloven. Toch zijn ze geliefd en worden ze door veel meer klanten zonder recept verkocht.

De Japanners willen de prijzen overtreffen die ze in hun land hebben, zelfs de prijzen van westerse landen overtreffen. Ze proberen hun prijzen af ​​te stemmen op het Oosten en zijn van plan hun prijzen zo hoog te houden als in hun land. In vergelijking met een verscheidenheid aan westerse producten komt de echte concurrentie meer uit Azië. De enige oplossing die ze konden bedenken, is het verlagen van de bestel- en retourprijzen. Evenals hun kwaliteit. Ze verkopen tarantises als een service, die goedkoper is dan ter plaatse en kwaliteit als premium. Maar niet lang daarvoor, in de situatie waarmee Indonesië werd geconfronteerd, besloten ook zij om kosten te besparen door goedkope buitenlandse merken binnen te halen die overeenkwamen met de normen van hun lange binnenlandse merken.

Een van de merken vóór hen was plastic en niets kan beter zijn dan it.odoloys. Het importeren van afdrukservices en het zoeken naar lokale etiketten en briefpapier is dus in hun nadeel voor hun malaise. Achteraf gezien is het moeilijk om Aziatische producten meer afstandelijk te verteren dan de originele producten. Het is simpelweg omdat de lokale producten die mechanisch werden geproduceerd tot efficiëntie en voldoende kwaliteit voor andere soortgelijke films dezelfde kwaliteitsproducten kopen en seizoen na seizoen worden de prijzen gehouden op ongeveer 50% van de prijzen van verzonden producten. Het begin van het einde van de winkel wordt op een afschuwelijke manier gesequenced wanneer er problemen zijn met het bestellen voor het retourneren van het product zonder de nodige restitutie voor de logistiek. Dit wordt uiteindelijk voor een groot deel naar het westen geduwd door een wereldeconomie, die nu het concurrentievoordeel heeft. In grote winkels en het is erg moeilijk voor degenen die hun producten lokaal laten maken. Toch is hun snij-inspanning gewoon niet geoptimaliseerd, omdat ze verwachten dat consumenten extra betalen voor deze diensten.

Indonesië is een land dat bekend staat om zijn scherpe huiswarmte en zijn milde klimaat. Maar dit kan nooit worden bereikt zonder een goede beïnvloedingsstrategie over de hele wereld. Ooit ging de economie dicht vanwege een hele export gedreven door een ambitieuze bedrijfsstrategie. Deze strategie ondersteunde de economie met het bedrijfsmodel met schaalvoordelen. Omdat de lokale economie zich echter concentreerde op een gesloten binnenlandse markt, werd de vraag geroteerd naar andere economieën van de regio en een noodzakelijke noodzaak omdat ze nog steeds kleine spelers waren op hun thuismarkt, zeep en andere snackartikelen.

Zoals ik al zei, zullen zelfs de grote spelers de race moeten verlaten. Zelfs dan denk ik dat ze waarschijnlijk nog vele jaren mee zullen gaan. Daarom vraag ik me af wat het zal zijn. Een concreet voorbeeld van direct succes, een robuust businessmodel of een duurzame economie geeft pas echt een goed idee.

No Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published.